Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Autor
Marynowicz-Hetka Ewa
(2)
Boczar Krystyna
(1)
Chrzanowska Danuta
(1)
Górski Stanisław
(1)
Malinowski Andrzej
(1)
Paruszewska Jadwiga
(1)
Szczepański Jan
(1)
Rok wydania
1980 - 1989
(7)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
dziecko
(2)
rodzina
(2)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
indywidualność
(1)
młodziez
(1)
osobowość
(1)
patologia społeczna
(1)
resocjalizacja
(1)
rodzina niepełna
(1)
upośledzeni umysłowo
(1)
wychowanie w rodzinie
(1)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Wprowadzenie podstawowych pojęć stosowanych w książce; Rozdział 1. Typowe właściwości psychiczneumysłowo upośledzonych: 1. Istota upośledzenia umysłowego; 2. Potrzeby osób upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym; 3. Możliwości rozwojowe osób upośledzonych w stopniu umiarkowanym; Rozdział 2. Postawy rodzicielskie; 1. Definicja postaw rodzicielskich; 2. Główne typy postaw rodzicielskich; Rozdział 3. Akceptacja dziecka upośledzonego przez rodziców: 1. Czynniki wpływające na akceptację dziecka upośledzonego; 2. Charakterystyka zachowań rodzicó akceptujących dziecko; 3. Wpływ rodzicielskiej akceptacji na rozwój dziecka upośledzonego; Rozdział 4. Zatrudnienie umysłowo upośledzonych w stopniu umiarkowanym: 1. Praca umysłowo upośledzonych; 2. Placówki oświatowo-wychowawcze dla osób uposledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym; 3. Rewalidacja zawodowa umysłowo upośledzonych w stopniu umiarkowanym w społeczności inwalidzkiej; 4. Dobór pracy; 5. Formy i metody przyuczenia do pracy; Rozdział 5. Rodzina jako środowisko wychowawcze młodzieży umysłowo upośledzonej: 1. Charakterystyka czynników wpływających na jakość wychowawczego funkcjonowania rodziny; 1.1. Czynniki społeczno-ekonomiczne; 1.2. Czynniki psychospołeczne; 2. Metody wychowawcze stosowane przez rodziców młodzieży umysłowo upośpedzonej pracującej i nie pracującej; 3. Zakazy i wymagania; 4. Przekonywanie; 5. Wzory postępowania; 6. Nagrody i pochwały; 7. Kary; 7.1. Okzaywanie braku miłości rodzicielskiej; 7.2. Pozbawianie przywilejów; 7.3. Gderanie, łajanie, robienie wymówek; 7.4. Ośmieszanie; 7.5. Kary cielesne; 8. Zgodność rodziców na temat metod wychowania młodzieży; Rozdział 6. Postawy rodziecielskie wobec młodzieży umysłowo upośledzonej pracującej i nie pracującej: 1. Postawy wychowawcze matek; 2. Stopień akceptacji przez rodziców młodzieży umysłowo upośledzonej pracującej i nie pracującej; 3. Metody wychowawcze współwystępujace z rodzicielską akceptacją młodzieży umysłowo upośledzonej; Rozdział 7. Akceptacja młodzieży umysłowo upośledzonej pracującej i nie pracującej, a jej usprawnienie społeczne: 1. Dojrzałość społeczna młodzieży umysłowo upośledzonej pracującej i nie pracującej; 1.1. Zaradność; 1.2. Lokomocja; 1.3. Zajęcia; 1.4. Porozumiewanie się; 1.5. Odpowiedzialność; 1.6. Uspołecznienie; 2. Samodzielność młodzieży umysłowo upośledzonej na terenie domu rodzinnego; 3. Formy spędzania czasu wolnego przez młodzież upośledzoną pracującą i nie pracującą; 4. Współzależność akceptacji przez rodziców i jej dojrzałości społecznej; Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.31250 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.34478 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Streszczenie: Wstęp; 1. Wykolejenie społeczne; 1.1. Socjalizacja, niedostosowanie i wykolejenie społeczne; 1.2. Przejawy wykolejenia; 1.3. Osobowość jednostek wykolejonych; 1.3.1. Cechy neurotyczności; 1.3.2. Cechy psychopatii; 1.4. Przyczyny wykolejenia; 2. Resocjalizacja; 2.1. Wychowanie resocjalizacyjne; 2.2. Zadania wychowana resocjalizacyjnego; 2.2.1. Likwidowanie przyczyn; 2.2.1a. Usuwanie przyczyn impulsywności; 2.2.1b. Eliminowanie przyczyn nieadekwatności; 2.2.1c. Likwidowanie przyczyn dysocjalności; 2.2.1d. Usuwanie przyczyn antysocjalności; 2.2.1e. Likwidowanie przyczyn motywacyjnych; 2.2.2. Usuwanie negatywnych zmian osobowości; 2.2.2a. Zmiany reakcji, motywów, osobowości; 2.2.2b. Osobowość a postawy; 2.2.2c. Wadliwość integracji postaw; 2.2.2d. Zmiana wadliwej integracji postaw; 2.2.3. Utrwalanie uzyskanych rezultatów; 2.2.4. Wdrażanie do samowychowania; 2.3. Mechanizmy resocjalizacji; 2.3.1. Rola potrzeb, uczenia się i postaw; 2.3.2. Oddziaływanie grupy; 2.3.3. Interakcje - wpływ osób znaczących; 2.3.4. Nagrody i kary wewnętrzne; 2.4. Diagnoza; 2.4.1. Przedmiot diagnoza; 2.4.2. Metody i narzędzia diagnostyczne; 2.4.2a. Obserwacje; 2.4.2b. Rozmowa; 2.4.2c. Metody psychologiczne; 2.4.2d. Socjometria; 2.4.3. Studium przypadku; 2.5. Metody resocjalizacji; 2.5.1. Wpływ osobisty; 2.5.1a. Przykład własny; 2.5.1b. Doradzanie wychowawcze; 2.5.1c. Przekonywanie; 2.5.2. Oddziaływanie sytuacyjne; 2.5.2a. Organizowanie doświadczeń uczących; 2.5.2b. Nagradzanie i karanie wychowawcze; 2.5.2c. Uświadamianie skutków zachowań; 2.5.2d. Trening; 2.5.3. Grupa jako środek resocjalizacji; 2.5.3a. Metoda samorządu; 2.5.3b. Kształtowanie celów, norm i struktur grupy; 2.5.3c. Podnoszenie spoistości i prestiżu grupy; 2.5.3d. Sposoby kierowania grupą; 2.5.4. Resocjalizująca rola kultury; 2.5.4a. Nauczanie resocjalizujące; 2.5.4b. Aktywizowanie pracownicze; 2.5.4c. Organizowanie rekreacji; 2.5.4d. Wzory kultury; 3. Profilaktyka; 3.1. Zapobieganie społecznemu wykolejeniu się dzieci i młodzieży; 3.1.1. Profilaktyka powstrzymująca; 3.1.2. Profilaktyka eliminująco-objawowa; 3.1.3. Profilaktyka eliminująco-uprzedzająca; 3.2. Profilaktyka kreatywna; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.33009, W.40386, W.33006, W.33007 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.36633 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.34371 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; Rozdział 1. Rodzina niepełna: 1. Rodzina niepełna - przesłanki teoretyczne; 2. Diagnoza rodzin niepełnych w świetle sondażu; 3 .Diagnoza rodzin niepełnych podopiecznych ośrodka opiekuna społecznego; 4. Typy rodzin niepełnych podopiecznych ośrodka opiekuna społecznego; 5. Instytucjonalna pomoc rodzinom niepełnym; Rozdział 2. Praca socjalno-wychowawcza z rodzinami niepełnymi: 1. Wychowawcze aspekty pracy socjalnej; 2. Praca socjalno-wychowawcza z rodzinami niepełnymi - dotychczasowe propozycje rozwiązań; 3. Program innowacyjnych oddziaływań socjalno-wychowawczych; 4. Opiekunowie rodzin; Rozdział 3. Działania innowacyjne: 1. Obraz rodzin niepełnych objętych oddziaływaniem socjalno-wychowawczym; 2. Wdrażanie programu wspomagania rodzin niepełnych; 3. Pomoc dla dzieci; Rozdział 4. Rezultaty działań innowacyjnych: 1. Uwarunkowania pracy z rodziną; 2. Dyrektywy pracy socjalno-wychowawczej z rodzinami niepełnymi ;Uwagi końcowe; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.33105, W.33106 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.35501 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej